Till startsida

Nyheter

  • Hallå där Ulla Eriksson-Zetterquist, du ska till Harvard...

    [2016-08-24] ... i höst och forska vid SCANCOR. Vad är SCANCOR och vad ska du forska om?

  • Digitaliseringens effekter på konsumtionssamhället

    [2016-08-23] Vilka ideal och normer förmedlas av appar som ska hjälpa kunder att konsumera etiskt? Vilken syn på konsumenter växer fram i takt med digitaliseringen? Och har digitalisering gjort musikkonsumtion till ett ständigt slölyssnande? Detta och mycket annat analyseras i det nya numret av Kulturella Perspektiv, ett temanummer om konsumtionskultur och digitalisering. Läs det inledande kapitlet av Niklas Sörum och Magdalena Petersson McIntyre på GRI-bloggen.

  • Marknadsföra hållbara produkter - en hel vetenskap

    [2016-08-17] För att marknadsföra hållbara produkter i butiker krävs inte bara produkter och bra skyltning Det behövs också kunniga medarbetare som kan svara på frågor från pålästa konsumenter och användarvänliga IT-system där det går att hitta mer information om varorna.

  • Kinesisk stadsmarknadsföring målar upp drömmar om framtiden

    [2016-08-11] I starkt visionära bilder målar stadsmarknadsföringen upp en dröm om framtiden. Dessa bilder blir sedan riktmärken för städernas utveckling. Emma Björner, doktorand i företagsekonomi och ny medarbetare på GRI, undersöker i sin avhandling fem kinesiska jättestäders marknadsföring.

  • Lycklig av konsumtion?

    [2016-08-01] Kan vi konsumera oss lyckliga? Vad säger forskningen? John Magnus Roos, forskare på CFK, pratar om konsumtion och lycka i Sveriges Radios program Förnuft och känsla.

Fler nyheter

© Göteborgs universitet Box 100, 405 30 Göteborg
Tel. 031-786 0000, Kontakt

| Karta

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?