Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kontaktformulär








 


OBS! Vill du ha svar, ange e-post eller telefonnummer!




Handbok i ledarskap och kreativitet

Nyhet: 2017-10-05

Globaliseringen och den snabba teknologiska utvecklingen har gjort kreativitet och innovation till viktiga framgångsfaktorer för många företag. Men hur blir ett företag mer kreativt? Vad bör ledare göra och hur leder man kreativa arbetslag? I den nya boken Handbook of research in leadership and creativity, med Sven Hemlin som redaktör, samlas den senaste forskningen i ämnet.

Boken består av tre delar. En fokuserar på ledarskapsfunktioner och identifierar olika aktiviteter som måste genomföras för att kreativa satsningar ska bli framgångsrika. Den andra delen undersöker vilken effekt en ledares olika handlingar och beteenden kan ha på anställdas kreativitet. Den tredje delen studerar specifika domäner i vilka organisationer söker kreativitet.

Läs mer om boken här

Läs också

Intervju med Sven Hemlin om kreativitet: Man kan absolut lära sig att bli mer kreativ!

Inlägg om kreativitet på gri-bloggen: Jakten på kreativitet

Nyhet: Initiativkraft viktigt för innovationer

AV:

Sidansvarig: Henric Karlsson|Sidan uppdaterades: 2015-05-25
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?