Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se
Starta eller stoppa snurran

Nyheter

  • Nytt kvinnoideal skapas av kvinnliga influencers och bloggare

    Ett helt nytt kvinnoideal visas upp i sociala medier av dagens framgångsrika kvinnliga bloggare och influencers. Det menar Magdalena Petersson Mc Intyre, forskare vid Handelshögskolan, Göteborgs Universitet.

    Publicerad fredag 16 aug
  • Handelsprofessor utsedd till ordförande för beredningsgrupp vid VR

    Nästan 7 miljarder kronor - så mycket stödjer Vetenskapsrådet (VR) forskning med varje år. Professor Ulla Eriksson-Zetterquist är ny ordförande för en av rådets beredningsgrupper som avgör vem som får ta del av forskningspengarna. Ett hedersamt uppdr…

    Publicerad onsdag 16 okt
  • Mobilen har förändrat hur vi ser på social kompetens

    Det pratas mycket i arbetslivet om betydelsen av social kompetens men innebörden i begreppet är inte lika tydligt. Nanna Gillberg forskar om hur digitalisering och medialisering påverkar normer, värderingar och det sociala klimatet. Hon ser en förskj…

    Publicerad torsdag 19 sep

Ett tvärvetenskapligt forskningsinstitut

Gothenburg Research Institute (GRI) är Handelshögskolans institut för tvärvetenskaplig forskning. Vi bedriver forskning inom företagsekonomi, etnologi, sociologi, juridik, psykologi, pedagogik, svenska språket, teknik och samhällsvetenskaplig miljöforskning. Läs mer...

 

 

 

School accredited by:

Equis EFMD logotyp AACSB logotyp AMBAS logotyp
Sidansvarig: Henric Karlsson|Sidan uppdaterades: 2018-10-31
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?