Nanna Gillberg

Forskaren Nanna Gillberg pratar om mobilberoende på Bokmässan

I dag drar Bokmässan igång. Vår forskare Nanna Gillberg medverkar och pratar bland annat om hur mobilen blivit vår närmaste relation.

I dag, torsdag öppnar Bokmässan som är det största kulturevenemanget i Norden. Man räknar med runt 4.000 programpunkter och över 2.000 författare.

Från Gothenburg Research Institute vid Handelshögskolan medverkar Nanna Gillberg, som är forskare i företagsekonomi och föreläser om digitalisering, jämställdhet och arbetsmiljöfrågor.

Hennes forskning fokuserar på hur digitalisering och medialisering påverkar normer och värderingar, socialt klimat och ekonomiskt värdeskapande.Nanna Gillberg

Förutom att medverka i Göteborgs universitets monter, har Nanna Gillberg tre programpunkter.

* Torsdag 26 september. Klockan 16.00. Påsatt och avskärmad- I en uppkopplad värld. Arrangör: Göteborgs universitet

* Fredag 27 september. Klockan 10.00. 186 år till jämställdhet. Arrangör: Studentlitteratur

* Fredag 27 september. Klockan 15.00. Påsatt och avskärmad- I en uppkopplad värld. Arrangör: Roos & Tegnér