GRI-bloggen - ny blogg om forskning och samhälle

Nu startar vi GRI-bloggen - en blogg som drivs av forskare vid Gothenburg Research Institute och Centrum för konsumtionsvetenskap. Här kommer vi att sammanfatta forskningsresultat, kommentera aktuell debatt och diskutera både vårt forskningsarbete och forskningens förutsättningar.

Nu startar vi GRI-bloggen - en blogg som drivs av forskare vid Gothenburg Research Institute och Centrum för konsumtionsvetenskap. Här kommer vi att sammanfatta forskningsresultat, kommentera aktuella frågor i samhället och diskutera både vårt forskningsarbete och forskningens förutsättningar.

Premiärveckan slår vi till och publicerar tre inlägg:

Programforskning för att överskrida gränser

Professor Ulla Eriksson-Zetterquist skriver om vad tvärvetenskap egentligen handlar om,

Så kan du bedöma din bank

Professor Sten Jönsson och docent Gunnar Wahlström förklarar hur kunder och aktieägare kan bedöma bankers stabilitet och säkerhet,

Bärologi del 1: Vår svettframkallande vardagslogistik

Helene Brembeck, professor i etnologi på Centrum för konsumtionsvetenskap, introducerar en serie inlägg som kommer att handla om bärologi - den vardagliga konsten att bära prylar och inköp i stadsmiljö, ett område av stor vikt om vi ska kunna skapa mer hållbara samhällen.

Vi önskar trevlig läsning!

Till GRI-bloggen